HEADPHONE GIRL

18.2.2016

Tämän viikon olen päässyt sijaistamaan luokanopettajaa ihan uuteen kouluun, Vuorelan kouluun. Viime viikolla olin Toivalassa ja ensi viikolla sinne taas menen. Olen alkanut pikkuhiljaa kallistua siihen, että haen luokanopettajakoulutukseen. Mukavaa ja palkitsevaa työtä, jossa olen myös hyvä. Suht lyhyet työpäivät ja pitkät lomat houkuttaa tällaista minun laistani paljon touhuavaa ja harrastavaa ihmistä. Moni on mulle sanonut, että olisin todella hyvä opettaja, ennen kuin edes opettajan töitä tein. Äitin puolelta tyyliin suurin osa sukua on opettajia, että eiköhän tämä avoimuus ja opettajan auktoriteetti ole tännekin asti periytynyt. 

Olen myös tuuminut, pitäisikö lähteä aineopettajaksi lukioon vai alakouluun luokanopettajaksi. Auttakaa mua? Yläasteen ope ei niin kauheasti houkuta. Toisaalta eihän ne open työt mihinkään rajoitu, sillä kaikkea mahdollista voi opettaa. Ja open ammatti on hyvä pohja monelle muullekin ammatille, että ei se toisaalta huono tai lopullinen ratkaisu ole. 

Joo mutta niin. Eilen taioin kivan meikin naamaan, koska kävin ystävän kanssa ravintolassa vaihtamassa kuulumiset ja nauttimassa hyvästä ruuasta. Ja olen koukuttunut kuuntelemaan musaa kuulokkeilla. Varsinkin meikatessa se on parasta! Nämä kuulokkeet maksoivat kolmekymppiä e-villestä. Hintalaatusuhde aika bueno.


12 kommenttia:

  1. Senhän avulla sä voit päättää, että onks teinit vai lapset enemmän mieleen, että luokanope vai aineenope? En tiedä, kummilla työtilanne ois parempi...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin, mutta pointtini oli se että en osaa päättää :D

      Poista
  2. Luokanopettajana voi opiskella kaksoispätevyyden, eli lisäks aineenopettajan pätevyyden kans. Näin teen ite esim. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottapa turiset! Vois olla mulle ihan passeli :)

      Poista
  3. Kaksoiskelposuus on ehdoton juttu tämän päivän opemarkkinoilla; eli luokanopeksi ja vähintään yhden aineen opeksi :) Mie kannustan luokanopeksi, ihan huippua! :)

    Pitkät lomat ei meille ehkä ole juhlaa, sillä virka on törkeän hankala saada nykypäivänä ja ellei ole virkaa, on palkatonta lomaa :( Mutta pikkumiinuksia :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo kaksoiskelpoisuus alkaa kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta :) Tuo on sitten joo miinus, mutta eiköhän se virka joskus irtoa.

      Poista
  4. Aineopettajille ei oo töitä :/ aineopettajana sit yrittää hakea luokanopettajien sijaisuuksia yms, mutta aina niihin valitaan tietty luokaopettaja, vaikka kokemusta olis vaikka kuinka. Kannattaa harkita myös sosionomin tutkintoa, varhaiskasvatus on ihanaa kun saa olla pikkuisten kanssa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo.. Ei mua hirmusesti päiväkoti kiinnosta ja pikkulapset vähän kammottaa, yllätyksekseni nuo ala-asteelaiset olikin tosi ihania! :D

      Poista
  5. Upea meikki ja upeat on myös kuvat!

    VastaaPoista
  6. Mistä oot noi kuulokkeet hankkinu? On nimittäin just sen näköset ku ite oon ettiny! :D

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥