LITERALLY FROZEN

12.1.2016

Kävin järven jäällä luistelemassa Ritoniemen rannoilla Vehmersalmella päin. Oli aika mahtavia luonnonilmiöitä todistettavana sillä reissulla, sillä kaikki rannat olivat parin metrin pituudelta täysin jäällä päällystettty. Puut olivat jäätyneet muotoonsa monen sentin jääkerroksella. Pohjoisella taivaalla oli rankka lumisade ja se näytti etelän auringonpaisteessa suurelta seinältä. Valot olivat aika maalaukselliset, mutta minulla oli mukana vain 40mm linssi, niin en saanut laajakulmaa taivaasta.

Jäällä pystyi siis luistelemaan ihan missä vain. Jää oli kaiken lisäksi aivan tasainen ja kirkas, siellä täällä piti vain hypähtää pursuneen halkeaman yli. Ei, ei ollut siis avonaisia railoja, vaan ihan lunnollisia jäisiä "saumakohtia" :D Pysähdyttiin syömään eväitä Ritoniemen laivalaiturilla. Laiturin päälläkin pystyi luistelemaan, koska sekin oli yhtä jäässä kuin rannat! Alimpana löytyy todisteita jäisistä kallioista gifin muodossa, hahah, minä ylemmässä ja siskoni Kaisa alemmassa. Ja kyllä, luistelen hokkareilla, oon lätkämimmi. Kerran olen elämässäni kaunoluistimia kokeillut ja se aika vietettiin turvallaan.

6 kommenttia:

  1. Hihii, kyllä ootte taitavia luistelijoita - vaikka ylämäkeen :D
    Terkuin eväsrepun kantaja :)

    VastaaPoista
  2. Siis aivan uskomattoman upeita kuvia!!

    VastaaPoista
  3. Oiii! Upeita kuvia! Hauskasti vedätte kalliolta, eikö toi sattunut yhtään? :D Vitsit kun mä haluaisin kanssa luistelemaan, mutta kukaan ei lähde mun kanssa haha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah se kallio oli 5 sentin jään alla ja ihan sileä :D Mene kuokkimaan jonkun ala-asteen matkaan luistelemaan? xd

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥