READY, SET, POLE!

2.11.2015

Jaa että kuis mun tankoilu? Tässähän tämä, kerran parissa viikossa reenaan joko tunneilla tai kunnonsalilla vapaasti tangolla. Perjantaina Jyväskylässä käytiin Katren kanssa liikkuvuustunnilla ja jatko 2 tankotunnilla, ekat kuvat ovat sieltä. Ei lähtenyt tämä tankoilu niin nopeasti käyntiin kun oli tarkoitus, heheh, mutta reenejä tulee muutenkin rutkasti viikossa. Liikunta on mukavaa ja harrastus, joten en halua ottaa stressiä siitä repimällä itseeni ylikuntoon liialla treenaamisella. Haluaisin kyllä sydämeni pohjasta tankoilla joka päivä. Pahoittelut kuvien kököstä laadusta, ne on puhelimella otettuja tai screenshotteja videolta. Koitan saada hyviä kuvia tempuista, kunhan jaksan raahata äässini tunneille!

Maanantaisin on aikuisten akrobatiaa, jonka aloitin tänä syksynä parin tankokaverin kanssa. Opetellaan kässäreitä (käsilläseisontaa siis, muistakaa termi jatkossa!), käsilläkävelyä, puolivoltteja, rekkijuttuja ja kieppejä, telinevoimistelua, kärrynpyöriä eri variaatioilla, arabialaista kärrynpyörää, voltteja, lentokuperkeikkoja, taaksepäinkuperkeikkoja kässäriin ja lankkuun ja vaikka mitä kivaa! 

Keskiviikkoisin on bodyjam eli erittäin vauhdikas tanssitunti jossa soija lentää. Torstaisin oon silloin tällöin käynyt salsastudiolla dancehall -tanssitunneilla, taidan mennä taas tällä viikolla! Tanssi on mahtavinta aerobisen kunnon kohotusta ja hikijumppaa, ei lenkillä saa kulutettua niin paljoa samassa ajassa. Tanssitunnin jälkeen voi mennä puntille, kunhan syö hyvin välipalaa siinä välissä.

Teen 5-jakoista saliohjelmaa, jossa on siis 5 eri punttia ja 2 lepopäivää. Akrobatiapäivä kuitenkin saa olla omansa, eli jatkan punttiohjelmaa aina tiistaisin siitä, mihin jäin. Tankotunnit voi vetää käsipuntin yhteydessä ennen tai jälkeen, riippuen toki kuinka rankka tankotunti on ollut. Tanssitunnit voin sijoittaa lepopäiville, kunhan yksi lepopäivä pysyy täysin lepona / kehonhuoltona viikossa. 

Pyrin venyttelemään treenatut paikat jokaisen treenin jälkeen, ja aerobisten ja akrobatian jälkeen joka paikan syvästi. Aina venyttelyä ei jaksa tehdä kuin ihan pikaisesti vain, mutta kunhan edes jossain määrin venyttelee treenin jälkeen. Minulta on toivottukin venyttelypostausta, koitan sellaisen joskus tänne kehitellä!

Tavoitteena treenaamisen suhteen minulla on kasvattaa voimaa ja lihasmassaa, pudottaa rasvaprosenttia, parantaa liikkuvuutta ja oppia paljon uutta akrobatiassa ja tankotanssissa. Voima ja varsinkin puristusvoima alkavat olla tärkeitä ylemmän tason tankotanssissa, joten puntti jotka teen ilman ranneremmejä on erittäin hyviä tähän tilanteeseen. Ruokavaliolla ja aerobisella toivottavasti liikakilot lähtee, niin tangollekin nousee sitten helpommin :D Liikkuvuuteen olen saanut liikkuvuustunneilta inspistä, ja taitoa temppuiluista ei saa kuin treenaamalla, jei! Iloisia treenejä ja sylillinen motivaatiota kaikille treenaajille sinne ruudun toiselle puolelle ♥




10 kommenttia:

  1. En tiiä mitä meinasit tunneilla hyvien kuvien saamisesta, mut Kuopion rsp:llä on kai vieläki se kuvauskielto. Mut itse asiassa tosi kivan näkösiä nuo kunnonsalilla otetut kuvat, sopivasti vähän väriäki siellä ettei sekä tanko että seinät vaan hohta yksin valkeutta :D
    En tiiä sun punttitreenien tehoista mut ite tein aikoinaan sen virheen, että treenasin liikaa, eli liian vähän lepopäiviä (yksi viikossa ei riitä jos punttitreenit on raskaita), ja tankotreenit sotki puntista palautumisen. Lisäksi saatoin treenata niitä joskus myös samoina päivinä. Samaten se tanssituntien sijoittelu punttipäiville voi mennä siihenkin, että se syö sitä punttitreenien hyötyä. Kroppa kertoi vittuuntumisensa alkamalla sairastella tiheästi, ja se vaati aika pitkää löysää jaksoa, että lopulta sairasteluiden tiheys väheni. Ja lopulta tuli sitten tämä painokin. Ehkä mä varottelen tässä jo ihan varuiltakin, koska sä oot samassa riskiryhmässä ku minäkin olin aikoinaan, eli kilpparivajeinen mut ei vielä "oiresuossa". Joskin sä oot saanu ajoissa lääkkeet, mitä mä taas en saanut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siellä on niitä vapaita treenejä ja valokuvuastreenejä erikseen kun haluaa kunnon setit saaha. Mutta en ota ressiä tuosta reenaamisesta, aina niitä lepopäiviä tulee menojen yms. takia, niin jaktaa vaan puntteja siitä, mihin jäi. Yleensä kyllä otan yhden reenin vaan päivälle, mutta bodyjamin jälkeen on mukava jäähä esim. käsipuntille. Tiedän hyvin millon alkaa palautuminen olla hidasta omassa ropassa, ja sillon osaa levätä.

      Poista
  2. Upeita kuvia :) Aloitin tankoilun viimevuoden alussa ja en oo vielä saanu tollasta liikkuvuutta kuin sulla, ehkä joku kaunis päivä. Mutta oon pienikokonen niin hyvä kiipeilee :D Selkä ja takareidet aina jumissa. Sellanen kehom
    nhuolto/venyttelypostaus ois aika hyvä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pienikokoisuus on tässä lajissa kyllä valttia, onnee sulle! :D Mulla just selkä ja takareidet taas on todella venyvät, lonkankoukistajat ja hartiat kaipais avausta :) Pitää alkaa kehitellä venyttelypostausta! Kehonhuollon voisi tehdä vielä erikseen, niin ku rullailun, levon ja saunomisen suhteen :D

      Poista
  3. Olis tosi kiva nähdä lisää tankokuvia kunhan saat sellaisia räpsittyä, muiden kuvat nimittäin antaa kivasti puhtia ja motivaatiota omaan treeniin! :D Minulla alkoi kyllä kädet hikoamaan kun näin kuvan tuosta dangerous bridgestä, hyi hyi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahah joo oon huomannut saman esimerkiksi sun blogia lukiessa! :D Ei se ole niin hirvee, siinä on merkittävä pito toisen reiden sisässä kuitenkin, ja jalkapöytään tulee aina mustelma myös. Oikea dangerous bitch tehdään niin, että lantiokin on kaukana tangosta muodostaen kivan kaaren... Not gonna happen :D

      Poista
  4. kiva postaus ja tosi mageita kuvia :)! oon itekkin aina halunnut kokeilla tankotanssia mutta vielä en oo uskaltanut :Dd

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sofia :) No kokeile herranjumala, jäät koukkuun :D

      Poista
  5. Ihana blogi sulla, tosi inspiroiva!♥ Linkitit blogisi "Linkkaa blogisi postaukseen" ja valitsin sen 3 parhaan joukkoon, joten lainasin erästä kuvaasi blogissani. Kiitos paljon osallistumisesta! :)
    ♥Jennyjanette

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! ♥