POLE PROGRESS

30.11.2015

Hellouta maanantaihin! Olen viime aikoina tankoillut taas silloin tällöin, mutta salitreenit on ollut pääasiassa mun treenilistalla. Viime viikolla kävin myös kaksi tuntia tanssimassa, joista toinen oli dancehall. Opeteltiin koreografiaa kappaleeseen Anaconda, juu arvaatte varmaan minkälainen rutiini oli tulossa! Queen style, eli yksi dancehallin tyyli, on semmosta huumorilla ja vähän härskillä mielellä tanssittavaa, se on ihan huippua.

Tämän hetken lemppariliikkeeni tangolla on dangerous bridge eli vaarallinen silta. Joka kerta liikkeeseen mennessä sydän tipahtaa kurkkuun hetkellisesti, nimittäin jos jalasta lähtee pito niin tuosta tulee turvalleen alas. Tykkään jännittävistä lajeista! Mua instassa seuraavat ihanaiset onkin jo nähnyt tämän kuvan, ja poledancers of instagram repostas sen. Jeii! Seuraan instassa hurjan paljon tankotanssijoita, joilta saa paljon inspiraatiota omiin treeneihin ja motivaatiota lähteä treenaamaan. Pakko täällä mainita, että suomalainen tankotanssija Oona Kivelä voitti tankotanssin maailmanmestaruuden äskettäin, ihan mahtava mimmi ja mun idoli! Esitys löytyy tästä, katso ja ihmettele.



En ole kylkiä treenaillut, vaikka ne on todella tärkeitä tankotanssijoille kehonhallinnan ja ergonomian takia. Kuitenkin yksi ilta akrobatiatreeneissä hyvin lämpimänä tunnin treenin jälkeen koitin puolapuilla alempaa liikettä, josta siis tehdään iron X. Se vastaa siis ihmislippua mutta jalat on äx-asennossa. Niin, kappas kummaa se suijuikin hyvin! Pitää alkaa nyt treenaamaan kunnolla kylkiä, että pääsee tuosta nostamaan itsensä takaisin ylös vielä. Deadliftiä kehiin! Tai sen alkeisversiota. Puolapuilla on muuten helpompi lähteä treenaamaan iron X:ää verrattuna tankoon, vaakatasossa olevista puista saa paljon paremman tuen käsille.

Ja mitä fibromyalgiaan tulee, niin parin kuukauden aikana on todella vaihtelevasti ollut kaiken näköistä. Muutaman päivän jaksoissa välillä on koskenut joka paikkaan tosi paljon, ja välillä ei ole ollut mitään ongelmia. Yhtenä viikkona hyydyin ihan kokonaan, ja tuntui, että olisin voinut nukkua koko päivän ja paikat oli kipeenä. Asioita, joista eniten stressataan, on työasiat, oma terveys, raha-asiat, parisuhde, vapaa-aika ja tulevaisuuden suunnitelmat. Sillä viikolla mikään niistä ei mennyt putkeen ja stressasin kauheasti, se sitten kostautu uupumisena ja kipuina.

Mulla ei ole alkukesästä asti ollut pohkeiden kanssa ongelmia (penikkatautia syvissä pohjelihaksissa, pitäisi välttää tietyntyylistä rasitusta), mutta nyt ne on jostain jumiutuneet niin, että kyykystä ylös nouseminenkin sattuu. Hartiat ja rintalasta on ihan umpilukossa, ja monena päivänä jännityspäänsärky on iskenyt kuin salama kirkkaalta taivaalta. Pitäisi päästä paikkojen niksauttajalle ja hierojalle. Ja muistaa huoltaa kehoa. Olisi ihanaa saada kommenttiboksiin mietteitä teidän lukijoiden terveystilanteista, sekä hyvistä että huonoista. Paras vertaistuki bloggaajalle on omat ihanat lukijat


En ole pariin viikkoon hirmuisesti ehtinyt tänne kirjoitella. Olen toista viikkoa ala-asteen luokanopettajan sijaisuutta tekemässä, on muuten mukavaa! Iltaisin on ollut treenejä ja tehty myös tuota remionttia olohuoneessa. Se on jo hyvällä mallilla. Ja mitä vielä bloggaamiseen tulee, niin ulkona on niin pimeää lumettomuuden ja tumman taivaan takia, ettei saa otettua mistään hyviä kuvia. Ei sisällä eikä asukuvia ulkona, kun kaikki on rumaa. Nyt voi valittaa huonosta kelistä. Come on winter, huomenna on jo joulukuu!

8 kommenttia:

  1. Pakko oli tulla siunkin blogia kurkkaamaan, ihana blogi! Tosi inspiroivia kuvia ja juttuja, jään seurailemaan :) Luin aika pitkälle siun postauksia ja iski ihan kauhee ikävä Kuopioon, ihana kaupunki! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos, ihana kuulla <3 Tervetuloa lukemaan! :)

      Poista
  2. No mun terveysongelmaksi tulikin yhtäkkiä korkea verenpaine. Treenit 6 kertaa viikossa ja syön kuin malliesimerkki, niin silti paineet aivan katossa. :( Tuppaa masentamaan, kun olen kokenut että elämäntavat on niin kunnossa kuin vain voi ja silti pitäisi muka lisätä liikuntaa ja syödä parempaa ruokaa. Hankala enää parantaa, kun melkein tuntuu että liikarasitusta lähentelee liikunta jo nyt. Sitten nousee stressitaso kun ei tiedä mitä tehdä ja paineet vaan kohoaa. >__< Ikää 24v eikä edes ylipainoa, niin ahdistaa että missä vika.

    Penikkatautiin hätäratkaisuksi pohkeiden putkirullausta. Itsellä on ainakin toiminut tosi hyvin, alkuun tuskaa ja joutuu rullaamaan kevyesti, mut sitten kun alkaa aukeamaan ne jännitteet sieltä, niin ahhh. <3 Ostin itse cittarista sellaisen halppis (20€?) nystyräisen putkirullan, niin jopa triggeröi ihanasti kipeisiin kohtiin. On auttanut myös fasettilukkojen aukaisuun ihan kotikonstein. kävin vielä kuntosalilla ohjatulla tunnilla rullailemassa, niin osaa sitten kotonakin ohjata paremmin sitä omaa rullausliikettä ja saa sen kohdistettua oikeisiin paikkoihin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kamala, miten voi olla verenpaineet noin :( Johtuuko perimästä? Joo itekin oon rullaillut ja vuosi sitten vielä pitkää hierontakuuria pitänyt, mutta aina tulee uudestaan kipeeksi. Mulla on kakso rullaa kotona, toinen pienempi kova ja toinen normaali, jotka molemmat on itse tehty :D Tuo rullailutunti kuulostaa tosi kivalta! Ei oo omalla salilla semmosia.

      Poista
    2. En tiedä johtuuko perimästä, jospa tää tästä kun pääsee uusintamittauksiin! Tai sit alkaa olla ylirasitus, kattelin että voi johtua siitäkin :(

      Siilinjärvellä on high-roller-tunteja, on ihan mahtavaa! Sen takia vielä erityisen hyvä, että joku oikeasti käskee rullailla tietyn ajan, niin tulee tehtyä. Kotona jos penikoitakin hinkkaa tolla rullalla, niin jättää helposti kesken, jos on tosi kipeänä jalat. :) Tunnilla ei kehtaa lopettaa omalle mukavuusalueelle niin oikeasti sitten aukeaakin ne paikat.

      Poista
    3. Kannattaa varoa ylikuntoa. Vietä välillä ihan muutama päivä lepopäivinä, kehonhuoltoo ja kävelylenkkejä, voipi auttaa :)
      Haluaisin niin tunnille, kotona tulee jätettyä välistä silloin kun ei jaksa :(

      Poista
    4. Jäi ihan vaivaamaan toi että haluaisit rullailutunnille, niin käyppäs Kuopion Ladylinellä testaamassa! Siellä näyttäs olevan 3x vkossa Rullaus-niminen tunti. ainakin ennen vanhaan kun itse kävin siellä, niin pystyi käydä tutustumiskäynnillä kun neuvotteli niiden kanssa. tai sit kaverin kanssa joka kävi Ladyllä sai myös mennä :)

      Poista
    5. Joo hei kiitos kun tsekkasit! Pitää käydä siellä, ja voisi pyytää omalla salilla, kunnonsalilla, että ottaavat tuntilistalle rullaustunteja :)

      Poista

Kiitos kommentistasi! ♥